W ostatnich latach widać drastyczny wzrost zainteresowania tematyką prozdrowotną. O ile programy uczące, jak gotować czy robić zakupy, aby nie popełniać błędów i żyć zdrowo oraz zgrabnie, dostępne były w telewizji i prasie od dawna, o tyle tworzenie całych kanałów tematycznych jest sporą nowinką na rynku. Niektóre stacje telewizyjne uruchomiły całe programy tematyczne, na których dwadzieścia cztery godziny na dobę i siedem dni w tygodniu promuje się wyłącznie treści związane ze zdrowym trybem życia. Nikt nie wątpi w to, że programy te mają na celu upowszechnienie wiedzy z tego zakresu wśród całego społeczeństwa. Tylko przy okazji spełniają one dodatkową rolę, jaką jest przyciąganie reklamodawców w miejsca o dużej oglądalności. W sporej mierze programy te prowadzone są w myślą o realizowaniu bardzo ważnej misji, jaką jest uświadamianie społeczeństwa w zakresie zdrowej żywności i aktywności fizycznej. Efektem działania tych programów jest dużo większa świadomość społeczeństwa i jego gotowość do wprowadzania w swoje życie nowych, prozdrowotnych elementów.